dinsdag 28 april 2020

Kap van Jute

Samen met Teun weer nieuwe mondkapjes gemaakt. We zijn een goed team. Altijd al. Teun knipt en zoekt de kleuren bij elkaar uit. Knipt ook de draadjes af en speld ze in elkaar. Ik naai ze in elkaar, doe het strijkwerk, de elastiekjes en het kusje op de wang.
Het zijn echte Kap van JuTe mondkapjes: Ju=Judith en Te =Teun net als dit blog Keep van JuTe. Keep staat voor Kunst, Educatie En Plezier. Plezier is ook liefde. We maken ze met liefde van allerlei gekleurde stoffen uit mijn atelier.
Teun is terug van haar reis. Vijf maanden door Midden-Amerika en Costa Rica. Mede op aanraden van mij heeft ze het er (soms) van genomen. Zo zei ik ook vaak: 'Doe lekker, straks kun je weer knallen in de horeca'... Hoe snel kon dat veranderen. Ze kan nu even niet in de horeca werken. Dus maken we samen mondkapjes. Het begon met de uitnodiging van Wilma Wegert om mondkapjes voor de kraamzorg Heerhugowaard te maken. We maakten met z'n vieren, met Amira, een hele berg.
Daarna gingen Teun en ik verder voor een acupuncturist, fysiotherapeut, een nicht met klusneigingen (mondkapjes tegen het stof tijdens het klussen zijn immers ook in bouwmarkt op), nog meer mensen uit de zorg, mensendieck therapeut, familie, kennis met hooikoorts en taxichauffeur. We hebben er misschien wel meer dan honderd gemaakt nu.
We hebben besloten om er geld voor te vragen. Het is voor ons een half uur werk. Voor gratis mondkapjes kun naar Mondkapjes maken Nederland. Bij ons bestellen kan nog steeds dus stuur mij een bericht dan bespreken we de kleur voorkeur.