vrijdag 1 mei 2020

Pauw, pauw, pauw, jij bent veel mooier dan jou

Pauw, een hele mooi. De Jugendstil zie ik er een beetje in. De afgelopen dagen ligt er ineens weer een mislukt werk van een tijdje terug in m'n ooghoek van m'n atelier en heb ik de behoefte om dat ook weer eens te delen. Mislukkingen.
Veel papier knipwerk op mijn werktafel, twee mondkapjes gemaakt en eindelijk lukte het me om dat andere patroon, met de drie vouwen en met zonder middennaad, te snappen, en te maken. Zes weken op gestudeerd, verschillende patronen bekeken en wel twintig video tutorials gekeken. Zelfs de lintjes maakte ik zelf. Knap. Dat verdient een beloning. Ik verzin ze wel zelf.
's Avonds daarom zelfgemaakte bonbons bij de thee. Met de fudge van het recept van chocolaterie Unlimited Delicious uit de Haarlemmerstraat, Amsterdam. Waar Mieke en ik ooit onze toekomst in de bonbons wel zagen. Heerlijk begin van het weekend.