maandag 13 april 2020

De dag is verlicht

Wandelen, een beetje werken in mijn atelier, bonbons maken en eten. Het is immers pasen. De auto samen met Teun bijna 10 kilometer verderop, voor de keuring naar de garage gebracht en samen terug naar huis gelopen. 
Lichtpuntjes komen in de vorm van lichtstralen door het dikke wolkendek boven Dirkshorn. Ik vind het wel bij pasen passen. Het doet me denken aan de stralenkransen die ik zie in bijbelse taferelen, nu ik naar de bonbons kijk zie ik het daar ook in. De dag is verlicht.
Ik lees even over lichtstralen en bijbel en lees over jubel jaar en 49. Das toch mooi, das mijn leeftijd. Blijkbaar is dat de richting naar mijn jubeljaar. Wel jammer dat we precies de andere kant op zijn gelopen. Er was ook best een groot hek, dat van de golfclub Dirkshorn. Al zou ik de richting van de lichtstralen willen volgen, dan nog kon ik dat hek niet over. Of is dat juist de uitdaging die ik negeerde.