zaterdag 18 april 2020

Pakje Kunst en mondkapjes

Veel nieuwe dubbele foto's plakken voor Pakje Kunst en weer veel nieuwe mondkapjes voor de zorg maken. Er siddert iets, denk ik. De mondkapjes bestellingen lopen weer binnen.
Ik maak ze gratis. Sommige willen er voor betalen. Als het bedrag dan te hoog naar mijn zin is, loop ik vast. Het drukt op mij. Alsof ze dan heel prachtig mooi en goed moeten zijn en geen steekje los mag zitten. Dit zeg ik natuurlijk met een vrolijke noot, het remt me. Dus niet betalen. Of een paar euro per kapje. Niet het dubbele van een paar euro.
Het maken van mondkapjes voor de zorg is ontstaan uit een mooi gebaar om te helpen en het voelt zinnig. Ik krijg naast aanmoedigingen, veel commentaar op het maken. Nou ja, als dat alles is waar ik me druk om maak, over geld voor mondkapjes en commentaren over mondkapjes, dan gaat het best goed in tijden van Corona anderhalve-meter-tijd-bitch. We hebben hoe dan ook weer zin in uit quarantaine tijd te stappen.
Naast mondkapjes naaien maak ik voor Pakje Kunst de foto miniaturen klaar. Mooi speciaal voor mij in stramien gezet door Floortje van Tada! Afgedrukt bij HEMA. De foto's snij ik nu en plak, met folie gekregen van Miniot, op een houtje, strak gezaagd door Marcel. We zijn verbonden.
Pakje Kunst pakjes zijn in deze Corona periode niet alleen uit de omgebouwde sigarettenautomaten te trekken nu zijn ze ook online bij Pakje Kunst te bestellen. Leuk voor een ander of stiekem toch een opsteker voor jezelf.