vrijdag 24 april 2020

Blauwe kwetsbaarheid

Van de witte periode in mijn blauwe periode. Werk uit de serie 'Schijnen in kwetsbaarheid' heeft nu in plaats van gebruikt wit textiel, donkerblauw resttextiel. Ik voel me vandaag Picasso. Langzaam nemen veel nieuwe kunstwerken met een donkerblauwe textiel achtergrond en knalgele garen mijn atelier over. Ik vind het prachtig. Vooral bij de vissen en de uil vind ik het goed passen. De uil, omdat die in schemer of in het donker jaagt. Bij de vissen, omdat ik het zo voorstel dat ze in het diepe donker en heldere zeewater zwemmen.
Hoe stroef. Ik lees nu over de blauwe periode van Picasso en zie dat de schilderijen uit deze serie niet zo populair waren. Dit vanwege de droevige sfeer op de schilderijen. Die sfeer zoek ik niet in mijn blauwe serie. Al is de periode waarin ik ze maak heel droevige. De sfeer die ik zoek is juist positier. Lichtpuntjes creëren met mijn werk.
Alle acht nieuwe werken heb ik vandaag opgespannen. Marcel zaagde mooie latten met inkepingen en ik maakte daar nieuwe frames voor en spande het werk op. Fijn samen thuiswerken.
De zes kunstwerken op de onderste foto, uit mijn serie 'Schijnen in kwetsbaarheid', (behalve de vis, want die is al verkocht!) zijn nu te bestellen in de speciale actie Coron-art bij Blauwdruck Zwolle. Met een heel scherp CC, Corona Crisis, prijskaartje.
Deze andere werken gaan in de verkoop via mijn eigen webshop Op Schoorl. Die ook eens een andere naam moet krijgen, maar ik vind het logo zo mooi. Op Schoorl ligt achter mij. Nu verkoop ik eigenlijk alleen nog mijn eigen werk in die webwinkel. Op Instagram heb ik de naam nu verandert in Shop-Judith Koning. Daar ben ik ook nog ontevreden over. Zodra er een goed, of briljant idee is verander ik het direct.
Ik denk er al een tijdje over na en het enige waar ik aan denk is gerelateerd aan mijn achternaam en dan in de vorm van sprookjes.