donderdag 16 april 2020

Lichtpuntjes op je ogen

Teun heeft vissenogen. We wandelen nu elke dag samen en in elke sloot ziet ze ze, vissen. Dankzij haar hebben we er al duizenden gezien. Hele knoeperts en grote scholen pas geboren miniaturen.
Maartje Jaquet wees me op een Amsterdamse groep die zich concentreert op de Dotterbloem. Sinds die tijd zie ik ze nu ook overal. Nooit eerder keek ik er naar. Dotterbloemen zijn prachtig van dichtbij. Meeldraden bomvol stuifmeel. Ze doen het goed als lichtpuntjes.
Ondertussen is het maken van mondkapjes weer begonnen. Van allerlei kanten krijg ik weer aanvragen. Goeie combinatie, stuifmeel en het maken van mondkapjes. Ik heb alleen af en toe wat opgezette ogen, verder geen echte hooikoorts. Denk wel dat je de mondkapjes ook voor hooikoorts op kunt zetten. Niet op je ogen dan, zeker niet tijdens het wandelen.