vrijdag 14 september 2012

Het stewardess uit Amelie gevoel

Vandaag kon ik mijn telefonerende kabouters terughalen van de TelefoonCentrale, Alkmaar, ze gaan verhuizen naar Amsterdam, daarover later meer. Ik werd heel blij van wat ik zag, het gras onder de voeten was lekker hoog en de kabouters leken daardoor klein, zijn ze ook natuurlijk. Ik pakte ze uit de bakken en zette ze op de stoep, ging er mee aan de wandel en werd daar zo vrolijk van, ik voelde me meteen die stewardess uit de film Amelie.
Vandaag ook wederom van alles uit de kast gehaald om iets mee te doen voor de Fair voor Loek, zondag as. Zo ook drie collages die ik zo'n 3 jaar geleden maakte als studie/moodboard/ of whatever materiaal. Mijn eerste kleine dozen van karton zijn toch nog vandaag gemaakt. Gister dacht ik nog dat karton rot knipt en recht moet zijn etc etc, maar vandaag ben ik daarvan genezen. Ik vind het prachtig zo.
Zou ik manisch zijn? Ik blijf maar enthousiast en blij en gelukkig en sentimenteel dat ik dat allemaal zo voel. Ik krijg bijna behoefte aan iets slechts. Is er geen ijsdansen of zoiets slechts op tv nu? Dan ga ik dat maar even kijken, lekker op bed, das ook lang geleden zeg: tv kijken op bed. Als dat maar niet goed bevalt dan.
151



151