zaterdag 25 januari 2020

De omhelzing van de koala en de kangoeroe

Voor een nieuwe bestelling maakte ik een mix van twee opgenoemde lievelingsdieren. Want zo zei de bestelster, een koala kan wel wat aandacht gebruiken. Ook de kangoeroe, goeie naam, deze naam zocht ik even op, want ik twijfelde over de spelling. Er zit gewoon goeroe in de naam van de kangoeroe. Nooit geweten. Ik zeg altijd kangaroe. Deze voor mij nieuwe naam is nog mooier en kan met de afschuwelijke strijd in de bosbranden wel een liefdevolle omhelzing gebruiken, zelfs die van een groot uitgevallen koala.
Zelf werd ik tijdens het maken gegrepen door het liefdevolle beeld. Wat een ramp daar aan de andere kant van de wereld en hoe lief houden ze elkaar vast.
Door de twee lievelingsdieren te combineren, of eigenlijk drie want baby in de buidel, paste ze niet op het frame van 7x7cm en werd ook dit werk uit de serie Schijnen in 2020 actie, iets groter.