donderdag 23 januari 2020

Dag drie - teken tiendaagse

Een tijdje terug schreef ik over de palm, die ik ineens zag, in mijn uitzicht van de lelijke kant. Niet normaal toevallig. Vandaag ga ik mijn atelier in en zie dat de huizen van de woningbouw met de lelijke kleurencombinatie in de steigers staan. Het zou toch niet? Gaan ze iets moois neerzetten op de kozijnen? Ik hoop het. Dan kijk ik misschien eens vaker richting de palmboom en word het misschien mijn lievelings-uit het atelier raam turen - kant.
Pip kan het niet schelen. Die kijkt nooit uit het raam van mijn atelier. Als ze er is ligt ze ontspannen te spinnen of te tukken. Vandaag maakte in een nagekomen, ja nog een nagekomen, bestelling van de serie Schijnen in 2020. Een bijzondere ervaring. Ik raakte zelf ontroerd door het tafereel wat ik maakte.
Het is ook dag drie van mijn teken tiendaagse. Wederom om papier uit boek en die op links getekend op een blaadje dat in het prentenboek was achtergelaten door de vorige eigenaar. Een tekst over muizen. Vond ik wel bij de reigers passen.