maandag 20 januari 2020

Mijn maandag met Maartje

Vandaag was ik te gast in het atelier van Maartje Jaquet. Aan tafel hoefde ik eigenlijk niets anders dan omkijken en elke keer zat er een ander dier in de berm. Een blauwe reiger, witte reiger, eenden, fuut, en af en toe uitgelaten honden.
Even iets anders doen dan wat ik normaal gesproken doe. Dat leek me wel wat. Een andere werkplek, dus iets anders. Zonder echt plan en met een paar prentenboeken mee ging ik na de thee aan de slag. Knippen en collages maken. Ik deed hetzelfde als in mijn eigen atelier. Ook fijn.
Toch, met een beetje een zetje van Maartje, ging ik tekenen. Want dat is wat ik altijd al heb willen kunnen, goed kunnen. We hadden gesproken over samenwerken en ineens hadden wij een samenwerking. Want Maartje maakte mijn tekeningen wonderschoon af met haar penselen. Ik kreeg ook nog eens uit het oude huis in Egmond een fantastische tas handwerk. Voldaan reed ik terug naar huis, met een zelfde mooi rood gekleurde zonsondergang.