dinsdag 21 januari 2020

Teken tiendaagse - dag 1

Sinds de academie, 1991 op de AHK, toen ik tekenen als bijvak had, vond ik tekenen en alle grafische vormen al leuk. Vaak miste ik de theorievakken in de middag en bleef ik nog lekker even werken bij Lies, de werkplaats assistent van de afdeling tekenen.
Gister met een zetje van Maartje Jaquet ben ik weer eens begonnen met tekenen. Robert Klatser gaf me al eens de tip om het goed te leren, het gewoon elke dag te doen. Ik denk dat ik het een paar weken vol hield. Tekende alles om me heen en stopte in de zomervakantie.
Ik pakte het soms nog wel eens op, of nam het me voor, één dagje, één tekening of één pagina. Nu neem ik me voor om het tien dagen achter elkaar te doen. Elke dag een ander dier. Ik teken ze na uit mijn favoriete dieren encyclopedie.