dinsdag 9 oktober 2018

Zee, strand, spelen, inbraak drie

Een dag van zon, zee, strand, spelen met water en inbraak nummer drie. Gister zag ik de maan al door de bomen. Een paar jongetjes van een jaar of 11 lieten eind van de middag hun billen aan mij zien.
Ik was bij mijn naaimachine bezig en zag beweging in de bosjes. Ze zwaaiden, ik herkende ze. Ik zwaaide. Ze zijn enthousiast en aardig. Deze twee kwamen al eens verstoppertje spelen in de school. ik zwaaide nog eens vrolijk terug. Toen ging één van de twee moonen. Ik vond het wel vermakelijk en een beetje gek. Ik tikte op m'n voorhoofd en zwaaide nogmaals terug.
Vandaag was het tijd voor een leeg hoofd en dus een frisse neus halen aan zee. Genietend van de zon, nog even naar mijn atelier.
De deur van de school was al open..... Niet best... besefte ik toen ik mijn atelierdeur van het slot haalde. Inbraak nummer drie. Ineens weer die angst. Wat als ze er nu zijn? Dus belde ik Mars. Samen gingen we de school door en ik belde de politie en gerustgesteld dat er niemand meer binnen was vertrok Marcel weer.
Wachtend op de politie geniet ik toch nog steeds van mijn atelier in de zon. Klote dat het over gaat. Ik knoop nog wat hangers en naai nog een paar ritsen voor een paar meditatiekussens.
Kop in het zand. Ik wil niet inpakken. Ik wil niet verhuizen. Ik weet niet waar naar toe. Zeker is wel dat ik veilig wil kunnen werken.
En volgens mij zit er hond in de kat. Dat is toch niet normaal dat een kat bij je onder de douche spring of gaat zitten pootje baden in haar drinkbak.
Dertig dagen serie geïnspireerd op het Japanse Wabi Sabi, imperfectie met een gouden rand. In de zoektocht naar eenvoudig geluk bedacht ik Wabbeli Sabbeli serie in dertig dagen. Dertig dagen dubbele fotografie. Elke dag op zoek naar dat gouden randje in een imperfect leven. Dit is dag 16.
16

wabbeli sabbeli serie - 16

16