zaterdag 13 oktober 2018

Verleiding, goud en geef

Voor Kim haar yogastudio Kyke heb ik nog een set meditatiekussens gemaakt, vanmorgen naaide ik de laatste in elkaar, lekker knoeien met de boekweitdoppen, en die bracht ik samen met Mars naar Schijndel. Wat is dat toch een mooi mens die Kim. Goud, grappig, knap, slim, sociaal en mijn vriendin. Heerlijk in de tuin gegeten en toen nog even op de thee bij Jan Lampe in Vught.
Zijn huis is een heus museum, en soms doet een museum wat museumstukken weg. Jan had een aantal, in zijn ogen, geschikte spullen voor mij apart gelegd. Hij kent mij goed. Heel gelukkig ging ik naar huis met een aantal schatten, waaronder een stuk kant, oef wat een schoonheid.
Het werk met de boeken is van Jan Lampe en de twee kleine werken zijn gemaakt door een bevriende kunstenaar, naam zal ik navragen. Zijn naam is Frank van der Ven en hier is een link.
Heel inspirerend bezoekje. Soms heb je even een reminder nodig aan assemblage kunst. Zoals bijvoorbeeld waar Joseph Cornell heer en meester in was. Ik ben er dol op, en dan ook nog op mini formaat. Heerlijke inspiratie en het geeft moed, zo vlak voor de verhuizing van extreem klaslokaal atelier.
Heel gemeen wederom vandaag vol in de stralende zon, echt ik denk steeds aan Eva. Aan die glimmende appel der verleiding. Ik snap het wel dat ik er in trapte, in dat lokaal met belofte van twee jaar huur voor de sloop van start zou gaan. Dat kon inderdaad, mits er een wonder zou gebeuren, en daar hoopte ik op. Ik hou nu eenmaal van wonderen en sprookjes. Hoe gruwelijk ook, ze lopen altijd goed af.

Dag 20 van dertig dagen serie geïnspireerd op het Japanse Wabi Sabi, imperfectie met een gouden randje. In de zoektocht naar eenvoudig geluk bedacht ik Wabbeli Sabbeli serie in dertig dagen. Dertig dagen dubbele fotografie. Elke dag op zoek naar dat gouden randje in een imperfect leven.
wabbeli sabbeli serie - 20

20

20

20

20

20