woensdag 13 mei 2020

Bergen stof en het verdriet (van een ander)

Er omheen kon niet. Het nieuws. Ik probeer er zo weinig mogelijk naar te kijken, te lezen of te luisteren. Het nieuws van vandaag, daar kon ik niet omheen. Het was als het boekje 'De Berenjacht'. Ik moest er dwars doorheen. Ik zou willen dat ik de empathie kon remmen. Maar met volle gang ging ik in het verdriet van een ander. 's Avonds heb ik een kaarsje gebrand voor de jongens uit Scheveningen, Ronald Offerman en de jonge vrouw die bij gasexplosie omkwam.

Speciaal voor een paar bestellingen van vriendinnen ging ik naar Jan Sikkes in Alkmaar voor een paar stukken textiel. Ik kocht een hele berg, zo gaat dat. Ook kreeg ik van Franka van Knuwer Jeans een dikke tas vol rest lapjes jeans.
Morgen daar eens mee aan de slag. Vandaag maakte ik een grote bestelling af en gaf het af, gewoon om de hoek, net iets verder lopen dan de brievenbus.