zondag 17 mei 2020

Licht gesticht

Bloemetjes was het verzoek, na het zien van wat voorbeelden. Dat ene stukje was bijna op, een oud stukje van een kussensloop, nu gesloopt. Er zat een gaatje in, dat krijg je als het oud is, dan zit er soms een gaatje. Ik ben dol op gaatjes, voor Corona bescherming is dat wat onhandig. Dus ik stikte er een rondje op, verlengde aan de andere kant het stukje stof en maakte er deze mondkapjes van. Omdat het ook een speciale bestelster is deed ik er ook eentje met het laatste stukje van, wat ik op Nijntje bloemen vind lijken. Ik ken haar namelijk ook van De Parade en Nijntje associeert met Utrecht en Utrecht associeert met De Parade. Zo werkt mijn hoofd.
Verder deed het licht het best lekker. Scheen ook nog eens mooi op het werk van Sonja Doevendans, en twee van mijn collage en op het keukengerei, ook mooi woord. Keukengerei. Klinkt een beetje als herrie en daar zou je met het thuiswerken nou juist niet op zitten te wachten. Toch heb ik wel zin in wat herrie. Maar dan niet met die kok. Wel lekker even helemaal gaan. Knallen. En dan ook niet met bommen of iets, zoals vannacht rond vijf uur hier weer om de hoek. BAM! Zaten we met z'n alle weer met de nagels in de stuc van het plafond. Nee, gewoon even lekker herrie in de vorm van lekkere muziek en van mij part dronken op de dansvloer. Ja potje dansen. Ik stel voor op de Prodigy. Of Massive Attack.
Tja .... Corona lockdown. Intelligent, dat ook nog eens. Dan maar slim de WII 'Just Dance' aanzetten. Doe ik straks. De bloemetjes buiten zetten, maar dan binnen.