donderdag 7 mei 2020

Marvelous idea

Vandaag was de dag van de speciaaltjes. Soms moet dat en dat voelt goed. Mondkapjes met een extraatje.
Eentje voor m'n pa die eigenlijk een cowboy is. Ik naaide een tunneltje in een zakdoek, daar ging een ijzertje in, zodat het goed aansluit rond de neus. Tussen de lagen stof kan een filter en hup, Het werkt. Ik zette het op en wilde direct schieten met mijn plantenspuit. Pief, paf, spletsch! M'n pa kan als een heuse filmster de deur uit. Harrison Ford eat your heart out.
Toen Teun en ik het mondkapje bij de cowboy brachten stond zijn nieuwe handboog in de tuin. Tja, wat is hij nou, die pa van mij? Een cowboy of een indiaan?
Hij is alles.
Voor Koen met, zoals hij zelf al zei, een grote harses maakte ik een groter mondkapje. Ook van een cowboy zakdoek. Dat is hij ook, bouwer, muzikant, veel meer en een beetje een cowboy.
Mijn nicht vroeg om nog wat mondkapjes. Op de achtergrond werd door de man van mijn nicht een Marvel mondkapje ge-oppert. Tja. Hij is dan wel van de koude kant. Maar hij maakt mijn nicht gelukkig en daarom ook mij, niks niet koude kant, een warm hart. Ik ging dus een t-shirt op Marktplaats kopen en maakte daar een aantal nieuwe mondkapjes van.
Mijn woordgrap in de titel vind ik dus heel grappig. Het zegt niets over mij, wel over mijn hoofd, wat dat met taal doet. Zeg Marvel en ik denk aan Marvelous. Marvelous thoughts.