vrijdag 8 mei 2020

Draden die verbinden

Al dagen heb ik het druk. Dat Rutte zijn woorden mij dagelijks bestellingen doet opleveren had ik niet kunnen bedenken. Waar ik wel aan denk zijn mijn vrienden, familie en de verbindingen. Heel mijn vrienden-verleden en muziek-verleden komt langs. Mijn handen en mijn draad verbind mijn verleden en heden, mijn vrienden en vrienden van vrienden.
Ook veel bestellingen van vrienden van De Parade, een band die in 1993 begon. Ik zag ook een foto van HMH (Heiniken Music Hall), nu AFAS Live, en begon ook daar het verleden in te gaan. Het mondkapjes maken doe ik na twee maanden ervaring nu als meditatief. Ik kan er allerlei gedachtes bij hebben en muziek. Ik werk in mijn atelier namelijk altijd in stilte en zonder gedachten. Muziek en gedachtes beïnvloed.
Ik begon met Keane, omdat ik daar in HMH een concert van zag, daarna, Oscar and the Wolf, Talk Talk (mooiste start van concert ooit, 1986, over een groot open vol en stil veld van Torhout Werchter begon ineens de heldere klanken van de piano van het eerste nummer van Talk Talk. Een kippenvel moment). Ik ging door met The White Lies, Editors, De Staat, De jeugd van tegenwoordig, Lubach, Maan en Eels. Bijna zette ik Elvis ook nog op, die zag ik daar ook. Gillen, alsof hij er echt was, toen hij als hologram op kwam.
Deze bestelling gele mondkapjes gaat naar het zonnetje van de Kostverlorenkade. Mooie tijd met de leukste buren van Amsterdam.
Klap op het moois is dat het mondkapjes-elastiek in Schagen ineens op was en ik wat appjes stuur. Binnen een half uur staat de buuf, een vriendin en mijn pa op de stoep met elastiek. Ook hier een mooie tijd. De buuf is Monique de Leeuw en kijk eens wat een prachtig kunstwerk ze ook nog eens cadeau deed. Wat een geluk! Buren geluk.