vrijdag 15 mei 2020

M-fabriek met bloemen

Soms heb ik dat. Niet meer te stoppen. Nu ook. Heerlijk knetterhard door werken aan iets dat nog lang niet ophoudt. Fijn om niet te hoeven nadenken wat te gaan maken. Het is helder, nu.
De bloemen staan op het Nes pad.
Deze mondkapjes maakte is speciaal in deze rustige tinten, zelfs de stof kocht ik speciaal. Bij Jan Sikkes in Alkmaar. Dat is anders, want eigenlijk maak ik al de mondkapjes van rest stukjes textiel uit mijn atelier. Die er soms al vijftien jaar of misschien zelfs langer, ook wel korter natuurlijk, liggen. De meeste textiel zijn uit de tijd dat ik nog patchwork dekens voor de poppen van Teun en haar vriendinnen maakte. Vond ik ook heerlijk. Ook kneiter veel werk, al die kleine lapjes naaien, maar heerlijk om te doen. Allemaal op diezelfde naaimachine. Top apparaat. Goed gereedschap.