dinsdag 31 december 2019

Las Palmas

Oud en nieuw vieren we in Las Palmas, met een zwembad en een enorme tuin. Ik deed een rondje op m'n slippers. Ik liep wat rond, maakte foto's van de bloemen. Foto's van vlinders is echt niet te doen. Er zitten er hier in de tuin wel duizend, maar wat zijn ze snel. Eentje is gelukt, een gele vlinder zat even stil genoeg voor een foto. Liep ook langs de ganzen en de pauwen.
Toen ik terug liep stond er een groepje te kijken op het scherm van een telefoon. Er was zojuist een foto genomen van een gifslang, in die zelfde tuin waar ik net met m'n slippers door heen was gelopen.... Freek Vonk zei het nog. Doe hoge schoenen aan. Ik ging niet meer met m'n slippers van het pad en eigenlijk vond ik het met hoge schoenen ineens ook niet meer zo lekker lopen door het iets te hoge groene gras van de tuin.
Er waren pooltafels. We doen af en toe een spelletje. Zwemmen in het zwembad en verder genieten we van de rust, de natuur en van elkaar, met name van Teun. Morgen nieuwjaar en dan gaan we met de veerpont nog dichterbij waar Teun zal gaan werken en waar wij dan na een paar dagen terug naar Nederland zullen gaan.
Eerst een heel ontspannen oud en nieuw vieren hier in Esparza. Waar we weer zien hoe aardig, vrolijk en royaal de Costaricanen zijn. Zo loop ik naar een auto met sinaasappelen, die mooi geschild worden. Ik vraag me af of dat een oudejaars traditie is. Teun laat ik het vragen. Het blijkt gewoon veel handiger eten van de sinaasappel te zijn. Direct wordt er eentje door de midden gesneden en krijgen Teun en ik een helft. Heerlijk is die. Een auto die gestopt is bij de sinaasappel auto ziet ons staan genieten en pakt een meloen uit zijn bak. Laat Teun eraan ruiken. Daarna krijgen we allemaal een stuk van een heerlijke meloen. Ik zeg: fijne jaarwisseling!