zondag 8 december 2019

Diviértete Teuniotjo

Het uitzicht op de terugweg van Schiphol beeld zo ongeveer hetzelfde uit als hoe ik me voel en waar ik aan denk. Een schitterend licht, vers groen gras, stralend landschap en een dik wolkenpak klaar om als tranen op het landschap uit te stromen. In de verte een regenboog en een zielig liedje op de radio. Helpt ook niet heel goed om de tranen binnen te houden. Net zo als de kriebel in m'n keel en een appje dat een dierbare moeder is uitbehandeld.
Teun zojuist naar het vliegveld gebracht. Ze gaat vier maanden naar Costa Rica. Normaal ben ik dol op vier, nu ook, wel met een brok en een kriebel in mijn keel. Ik ben ook dol op dubbel. Vier dagen knuffelen met Teun, na een reis langs de westkust van Amerika, dat was fijn. Nu gaat ze weer verder op avontuur en de warme zon.
En kijk dan naar het woord veel plezier in het Spaans: Diviértete. Mijn nieuwe favoriete Spaanse woord. Het was altijd Supermercado vanwege 'Get Spanish' van De Jeugd Van Tegenwoordig.
Ik dacht ik zoek even 'veel plezier' op in het Spaans. Zit er vier en twee keer te achter elkaar in. Dubbel en vier! Dat is toch mooi. En ach ik zet hem nog even op Hola Supermercado! telebancos por aqui!