zaterdag 7 december 2019

De automaat van Pakje Kunst Alkmaar is in trek

Pakje Kunst Alkmaar is vanmiddag feestelijk geopend. Er was zelfs een band en gebakje kunst. Na de opening, mede met een door Kees Oosterbaan goed verzonnen interactieve blaas-handeling, met z'n alle luciferdoosjes schieten, ging de voormalig sigaretten automaat officieel open.
Er ontstond direct een enorme rij bij de automaat. Super leuk! Tijdens het getrokken-Pakje Kunst-openmaken stond ik te gluren en zag twee keer een kunstwerk van mij geopend worden. Ik ging me snel even voorstellen, heel leuk. De afname was zo groot dat de automaat zelfs kon worden bijgevuld door beheerder Linda Goudsblom.
Een aantal bezoekers namen een hele stapel mee naar huis. Goed idee, een Pakje Kunst voor onder de kerstboom of relatie geschenk rond de kerstdagen. De automaat staat in de bibliotheek in het centrum van Alkmaar en die is elke dag open. Van mij zitten er dubbele foto's van mijn blog in. Als extraatje heb ik op de achterkant de datum van het blog geschreven en met die datum kun je het verhaal bij de foto's nalezen.