woensdag 12 december 2012

Trouwen met de burgemeester van Alda

Zaterdag 1 en maandag 3 december kwam Alda van Bentum om een fotoserie/portretserie van mij maken. Het idee was om gewoon mijn gang te gaan, ik deed mijn best, nou eigenlijk ik deed enorm mijn best, zaterdag een uurtje en maandag heel de dag de camera op mij gericht, fotomodel spelen vind ik lastig. Ook ging ik tijdens het maken van de klassieke portretten helemaal scheel kijken.
Terwijl Alda zaterdag mij op de foto zette kwamen Elzina en Martijn naar mijn expositie in Markt 18 kijken. We zaten wat te grappen over zoenen met de burgemeester, waarom? geen idee. Nog geen 3 minuten later liep hij mijn ruimte binnen, ik nog vol van de grap roep direct tegen Alda 'Dat is hem, de burgemeester!' en tegen de burgemeester 'We gaan zoenen in de trouwring'. . . Gerrit Westerink moest even acclimatiseren. Hij liep wat rond ik vertelde het idee van zoenend op de foto, hij wilde wel op de foto en grapte in onze energie mee, dat zoenen kon niet zo, zijn vrouw was er immers bij.
Bij deze de foto die Alda maakte. Wat ik zo leuk vind aan de foto is dat ik zo'n kinderlijk blij hoofd heb. Waarschijnlijk omdat ik in de ogen van de burgemeester nog leraar Westerink herkende, zo'n 28 jaar geleden mijn leraar aardrijkskunde.
foto: Alda van Bentum