vrijdag 21 december 2012

Het gevolg van beter betaald werk gezocht

Omdat het beter betaalde werk me gister niet is aan komen waaien ben ik aan het produceren geslagen, het produceren. Ik merk dat ik nu denk ik geld. Van de week bracht ik 4 kussen naar de winkel en dacht dat 150, 00 euro per kussen wellicht iets te veel gevraagd zou zijn. Twee dagen gewerkt, als freelance video-editor mocht ik minimaal 300 euro per dag, maar voor een kunstenaar vraag je per kussen 25,00 euro per kussen dat is 50,00 euro per dag als je ze direct zou verkopen. Dan gaat er nog geld naar de winkel en belasting daar nog weer na.
Kortom ik denk nu in geld en dat beperkt me in mijn doen. Ik produceer nu en denk in tijd en geld. Als ik dan een kunstenaaridee heb, sla ik dat direct af omdat ik immers heel weinig voor mijn verkoopbare werk kan gaan vragen. Raar. Ik heb ideeen en doe ze niet omdat het te veel tijd in geld kost. Hier wil ik best wel weer van af. Troep zat, repeteert er ook steeds door mijn hoofd. Wat zou ik nou willen kopen aan troep? Niets! Waarom produceer ik het nu dan? Van de zomer voor de fair van Loek had ik er plezier aan, toen hing er nog geen '2 dagen werken-meer geld verdienen-eis' boven mijn hoofd. Ik kom nog niet eens tot een eindproduct. Ben dom aan het knippen en word geremd door mezelf.