maandag 10 december 2012

Het kopiëren ging mis

Ik zou wel even een werk over maken, groter voor een foto (vt). Nou dat heb ik geweten, dat deed ik dus zielloos en snel. Heel dat ding zakte, brak, vertrok en vervormde onder mijn ogen. Kramp in mijn vingers van het trekken, alles in een kramp. De les van vandaag, wederom, ik kan slecht dingen overdoen. Nu na de derde keer het kruis spannen met wol is er een nieuw element, gemelleerde wol, op de hoeken bij gekomen en dat werkte, het inspireerde mij. Ik gebruikte de geitenwollensokken wol omdat die lekker dik is en niet zoveel rondjes hoefde te spannen, sneller klaar, want ik had het wel gehad met het kruis. Het werkte heel goed, het beeld veranderde door de andere wol, die wol had ik al lang liggen want het is niet zo mijn ding, meerdere kleuren in een streng, nu deed het me dus goed. Ben wel even gestopt, morgen maak ik het af, want de kramp in mijn linkerhand, duim en wijsvinger was enorm. Morgen pak ik de draad weer op.
241

241 dubbel