vrijdag 20 maart 2020

Tekenen van liefde

Deze tekenen van liefde zijn voor jou Mirjam Kooij, voor jou goede zorgen, inzet, aandacht, kennis en liefde. En ook voor de ouderen in Verpleeghuis Magnushof en voor alle andere mensen die werken in de zorg.
Ik ging een bestelling op de post doen en zag deze kleurrijke tekeningen met liefdevolle boodschappen op de stoep van Magnushof.
Bij deze wil ik met deze mooie woorden "Water is sterk, maar liefde is sterker". "Groeten van ons" en tekeningen ook twee mensen in de zorg bedanken. Twee mensen waar ik zelf direct betrokken bij was: Dank je wel nachtzuster in het Slotervaart ziekenhuis.
Toen ik vier maanden zwanger was en een acute blindedarm ontsteking had, met al een opengesprongen appendix, had ik een hele bijzondere nachtzuster. Na de operatie zonder pijnstillers, vanwege de zwangerschap, lag ik angstig te schudden en klaar wakker in m'n bed. De nachtzuster stelde me gerust en kwam heel vaak bij me kijken. Haar aandacht en zorg gaf rust en vertrouwen. Ik herstelde spoedig en onze dochter is nu 19 jaar.
Toen onze lieve vriendin Mieke in het sterfhuis in Haarlem lag en ik met oud-en-nieuw vermoeid aan haar bed zat, stelde de nachtzuster rond 4 uur voor dat ik eventjes een tukje kon doen in het kantoortje. Ik had nog drie uurtjes voor de ochtendploeg kwam en in die ruimte moest zijn. Ze maakte met zorg en aandacht een bed voor me klaar. Ik sliep die drie uur als een roos onder de deken van liefde van de nachtzuster.
Alle lof, gezondheid en mooie wensen aan de mensen in de zorg. Dank je wel.