vrijdag 6 maart 2020

Minimalistisch mooi

Vanmorgen begon ik met zaaien. Met collega kunstenaars Monique de Leeuw en Paula Kool deed ik een bloemenzaden ruil. Vandaag zijn ze de tuin in gezaaid, eindelijk behoorlijk windstil, dus in de hoop dat ze in de tuin blijven liggen, en gewoon onze tuin tot een vlinder en vogelparadijs maken.
Ik had al een paar dagen zo'n zin in een appelpannenkoek en dacht er vandaag eentje als lunch te gaan eten. Maar de zin was er niet om beslag te maken. Dus werd het gebakken appel met kaneel op een geroosterde notenboterham. Heerlijk.
Nieuw werk uit de serie Schijnen in kwetsbaarheid. Van de week stopte ik in een werkproces om Marcel op te halen en toen ik terug kwam vond ik de spreeuw zo mooi, dat ik het af vond. Dus nu wil ik alleen nog maar werk zoals die spreeuw maken. Want die was zo minimalistisch mooi.