dinsdag 17 maart 2020

Lichtpuntjes dag twee

Al langere tijd ben ik me met mijn blog op de lichtpuntjes aan het concentreren. Gister zocht ik ze ook en vandaag ga ik er mee verder. Wel fijn dat de zon een beetje helpt.
Naast werken zijn we gaan opruimen en naar de vuilstort gereden. Daar zelfs in de file gestaan. Er waren zelfs verkeersregelaars aan het werk.
In mijn atelier had ik nog steeds een kleine worsteling met een nieuw werk, met kruis en vogel. Ik haal niet vaak werk uit, want ik hou wel van imperfectie. Toch ging de vogel in het rood onder het tornmes. Ik haalde een groot deel uit. Ik denk dat ik ga monoprinten op het kruis, zin in. Sinds kort ben ik op Facebook vrienden geworden met Wil Fritsma. Bij Wil deed ik jaren terug, in het Kant Museum in Limburg, een 'Experimentele textiel workshop' van twee of drie dagen. Dat was zeer inspirerend. Daar heb ik nog steeds stukjes stof van over. Zo ook op één van mijn favoriete werken, die met kruis. En juist die gebruik ik als inspiratie voor dit nieuwe werk met kruis.
Nieuw werk met minimale lijnen opgespannen. Zo blij dat ik tijdens mijn werkproces Marcel van zijn klus moest ophalen en dat ik bij thuiskomst zag dat het af was. Niet dat de kabouters aan het werk waren gegaan, nee zo minimaal vond ik hem prachtig. Deze drie werken, uil, spreeuw, kauw, zijn geïnspireerd op de spreeuw van 10x10cm, die ik nog even zelf hou. Hier de link naar die mooie spreeuw.
Ik deed vanwege het thuiswerken ook een binnenkijken filmpje. Die zet ik hier ook onder. Want als we toch thuis zitten, dan deel ik graag waar ik me zo'n beetje heel de dag in thuis voel, in mijn thuis atelier.