zondag 29 maart 2020

Lichtpuntjes dag veertien

Lichtpuntjes komen vanzelf mijn kant op. De zon schijnt en valt mooi op de mondkapjes die we maken voor de zorg We krijgen feestelijk verzoek en tijdens het Rummikub spelen komt er een geluid binnen wat lijkt op een autospeaker. Rijden ze door Schagen om te zeggen dat we thuis moeten blijven? Wat hoor ik?
Ik loop naar buiten en hoor een volkszanger. Vast weer een mooie actie voor Magnushof. Dus loop ik naar verzorgingshuis Magnushof. Daar staat een zanger uit volle borst en in z'n eentje met een aanhanger vol geluidsapparatuur liefdevol de bewoners toe te zingen. Wat mooi.
Op mijn rondje frisse neus zie ik dat de iepen vol trossen iepenzaadjes staan en er staat zelfs in de bosjes een aantal rode tulpen. Hoe komen die daar toch?  Ik hoor gezaag en gluur even tussen de bosjes en zie twee kinderen aan het werk. In diezelfde bosjes ontstaat van takken en omgevallen bomen een prachtige hut.