zondag 22 maart 2020

Lichtpuntjes dag zeven

Tijdens de was binnen halen hoorde ik muziek. De ijsco-bus? Of rijdt er iemand rond met de ijsco-bus met afhaal-eten? Het is immers etenstijd. Das een goed idee, dacht ik. Nog scherper luisteren en ik wist het. Het is een draaiorgel. Die staat vast voor Magnushof.
En ja! Twee mannen staan met hun draaiorgel voor de entree van het zorgcentrum. Wat een mooi gebaar en goed idee. Nieuwsgierig loop ik er naartoe en op gepaste afstand luister en geniet ik van dit moois voor de mensen van zorgcentrum Magnushof. Zulke kleine lichtpuntjes geven mij grote ontroering. Wat mooi.
Ook mooi is dat op mijn weg naar het zorgcentrum ik puttertjes hoor. Goed kijken en ja, twee knapperts zitten in de boom tussen de knoppen. Ook al zo'n fijn lichtpuntje. Dol op licht, puntjes en putters. Lichtpuntjes, gelukkig zijn ze overal. Dichtbij tussen het schijnbaar heel gewone.