donderdag 26 maart 2020

Mondkapjes voor de kraamzorg dag vier

Vandaag gingen we weer verder met het naaien van mondkapjes voor de kraamzorg Heerhugowaard. Amira, Teun, Wilma en ik werkten in de praktijkruimte van Wilma Wegert in Winkel. Bernadette, die deze actie samen met Wilma is begonnen, werkt thuis aan de mondkapjes.
Wilma maakt ze in het lichtblauw met witte binnenkant. Grappig, dat ik dat keurig en zakelijk vind. Teun, Amira en ik maken ze van bont gekleurde stukjes rest stof. Wat ik dan vrolijk vind en ineens kwam de vraag of ze ze dan wel serieus nemen. Net zoiets als het niet serieus nemen van stormen met een vrouwennaam, Marc Marie sprak hier over bij De Wereld draait door. Dat er meer ongelukken gebeuren bij een storm met een vrouwennaam, dan bij stormen met een mannennaam.
Hopelijk worden ze serieus en met liefde gebruikt. Want ze zijn serieus met liefde gemaakt in een serieus spannende tijd.
Vandaag was onze laatste dag. We hebben nu genoeg mondkapjes voor de kraamzorg gemaakt. Het voelt goed en zinnig. Wilma gaat ze wassen en steriel inpakken en afgeven bij de kraamzorg.
Nu zelf eens kijken wat ik voor zinnigs en liefdevols kan bedenken en doen.