woensdag 4 maart 2020

Aan zee arend

Toen ik nog naar Giel Beelen op 3FM luisterde hoorde ik het liedje 'Begin de dag met een dansje...' vaak op de radio. Nu ga ik al twee dagen achter elkaar vroeg in de morgen naar zee. Mars heeft een klus aan zee en ik breng hem. Mars heeft namelijk de Matthijs van Nieuwkerk, ineens is zijn angst om auto te rijden heel hip. Doe de Matthijs van Nieuwkerk!
Nu het al twee dagen droog is neem ik het er van en loop ik even een rondje over het strand voor ik aan het werk ga. Wel met als gevolg dat ik dus Giel zijn liedje in mijn hoofd heb zitten. Nou er zijn ergere dingen, zoals een hoofd vol snot bijvoorbeeld. Daar kom ik juist een beetje vanaf. Twee weken is best genoeg. Dus flink even de zoute zeelucht inademen en genieten van het zonlicht door de wolken.
In mijn atelier ga ik verder met klein werk. Als ik uitgeziekt ben ga ik naar een galerie. Een plek waar ze klein werk verkopen. Dus ik ga daar direct op aan. Nieuw klein werk maken. Overigens weer een nieuw contact, opgedaan via mijn oproep op social media. Heel fijn, al die hulp.
Uit de serie Schijnen in kwetsbaarheid werkte ik aan wat mini's. Omdat ik Marcel ook weer op ging halen en stopte midden in een proces kwam het dat ik zag dat de merel klaar was. Niet dat de kabouters verder hadden gewerkt. Nee. Hij was perfect zo. Soms heb ik dat. Dan ineens is het al klaar. Mooi is deze. Fijn zo'n kleine onderbreking. Goed gezien ook. Ik denk wel dat ik de merel nog even in mijn atelier houd. Nieuwe favoriet.