maandag 6 mei 2013

Yejjjjjjjj 365 x uitgelicht

365 dagen project - ik uitgelicht
En bij thuiskomst uit New York krijg ik een mailtje dat mijn 365 dagen project vandaag is uitgelicht door de officiële site van 'Het 365-dagen project', JA !!!! Leuk ! Bedankt Mirjam Barth.
Dus nog maar wat dubbele foto's van New York. Zo deden we een galerie toer, wow echt mooi die galeries daar in de buurt van Chelsea. Ennnnn wist ik het? noop, maar ik kwam werk van mijn meest favoriete kunstenaar tegen in MoMa en wanneer Richard Serra (ook ooit een favoriet van mij) op het bordje bij zijn werk dit: 'Feel free to step on this work' zet, dan kun je er toch alleen maar op dansen en van genieten.
Nog al zo'n kadootje, we gingen naar de kerk, moet ik altijd doen, kan het niet laten, moet gewoon, waar ik ook ben een kerk in, dit was vrijdag de Saint Johns Divine Cathedral, lekker groot want ik wist het al maar ik heb het met eigen ogen gezien, ze zijn dol op groot en op kletsen, en dubbele bonus, expositie van Jane Alexander, prachtig en 'zomaar' in een kerk. Liepen we achter het koor, gedeelte van de kerk, begint er een koor te zingen, niets van gemerkt, gewoon een koor van zo'n 50 jongeren, niets van gehoord dat ze binnen liepen, kippenvel over mijn lijf, zo bijzonder en wat een goeie timing van het koor om precies te gaan zingen wanneer wij binnen zijn, fijn.
Verrast door Pipilotti Rist in de vloer van MomaPS1 en 'rat'/untitled van Alexis Rockman in het trappenhuis. Nog een keer verrast door het werk van Kathy Ruttenberg, heel maf, grappig en top werk.
Op de dag dat we weer vertrokken en onze tassen gingen ophalen was er een soort carnaval aan de gang, maar dan van Mexicanen die vieren dat ze de fransen versloegen in 1862, cinco de Mayo.
3 mei 2013 Cornell en Kathy Ruttenberg
3 mei 2013 Moma PS1- Central Park

3 mei 2013 Richard Serra - NY

3 mei 2013 Kerk-NY

5 mei 2013- Cinco de Mayo








3 mei 2013 Saint John Devine Cathedral