woensdag 22 mei 2013

Poppenbier en vlinders

De ideeën voor de expositie stromen nog steeds net als de regen en mijn snotneus. Gelukkig heb ik aantekeningen, waar ik me aan vast kan houden. Anders was er nooit een expositie gekomen, alleen maar veranderingen. Dan zou ik 5 weken in de galerie gaan veranderen. Goed idee.
Nu ik met vlinders bezig ben zie ik het om me heen en kijk ik ook anders naar dingen. Gister sloeg ik een kinderboekje open en las de tekst over poppen en bier, een heerlijk merkwaardig tekst.
Soms kan ik heel goed met de losliggende dingen om me heen werken (troep), maar met een concentratie werkje in het vooruitzicht heb opgeruimd. Ook fijn.
De grote zwarte vlinder is nu helemaal geborduurd, nu ben ik hem in elkaar aan het locken. Dat ik deze zin kon neer zetten had ik gister niet gedacht, grrrrrrom, want ik ben meer dan een uur bezig geweest met het inrijgen van mijn lockmachine, ik ging over van witte garen naar zwarte. Het was meer dan een jaar geleden dat ik dat had gedaan, dus boekje erbij en rijgen, tot ik denk 8 keer aan toe. Gelukkig is het uiteindelijk gelukt en is het heel fijn dat je zo lekker snel kunt werken met een lock-machine, dat maakte het uur inrijgen weer snel goed.
22 mei 2013

22 mei dubbel

22 mei dubbel