donderdag 11 april 2013

Opwarming van de aarde ook in Schagen goed te merken: tropische vogels gesignaleerd

Twee zieken boven en bij beneden komst kots op de bank van een zieke hond, fijne start van de dag, en dat allemaal voor 8 uur 's morgens. Na de zieken verzorging toch maar een rondje met Daf. Ik hoor kanaries, ja hoor daar zitten ze weer: tropische mussen. Ze klinken als een gele kanarie, ze hebben ook in vlucht de kleur van een gele kanarie maar ze lijken qua vorm meer op een mus. Thuis in de veldgids opgezocht wat voor tropische vogel het is, blijkt het hier om een Putter, een Puttertje, wat een ontropische naam. Ze zijn ook slecht te fotografen, door mij dan, dus schiet even lekker een plaatje van het boek (Vogels van Europa- Capitool veldgidsen), dat lukte me wel. Ik hou het er vandaag gewoon op dat ik in de moesson met mijn hond wandel en kijk naar tropische vogels.
361