vrijdag 26 april 2013

Dol als een jong lam door het spotten van trailer

Vanmiddag op weg naar Hargen reed ik bij Camperduin langs de dijk en in mijn ooghoek zag ik een kameel beginnen met rennen. Ik keek, hij bleef stilstaan, keek naar de trailer die voor mij reed en zette het op een lopen, nu van draf in galop, de andere kant nu op, van de weg af. Van een meter of 500 zag de kameel herkenning. Mijn gedachte was dat de kameel het geluid van de auto herkende of wellicht zelfs de auto en trailer, of misschien de inhoud van de trailer kon horen of ruiken. Ik was nieuwsgierig en volgde de trailer en ja mijn gedachtes waren juist. In de trailer voor ons zat ook een kameel. De kameel in het land had hem van veraf herkend en was door het dolle door het zien van de trailer met als inhoud nog een kameel.
Ik zie het overal, spontane springpartijen in het land. Lammetjes, hazen, koeien en katten en teksten op wc-kalenders. Vast omdat ik zo ongelofelijk serieus aan het werk ben met "The Playground". Serieus spelen. Terwijl ik zo blij werd toen ik voor het eerst bij galerie Wegert & Sadocco binnen liep, nu bloedserieus. Dus ik ga er maar eens naar luisteren, neem het licht op. Net als die ene tekst over engelen, waarom ze kunnen vliegen, ze nemen het niet te zwaar, ze tillen er niet zo zwaar aan (zoiets). Dus licht, op naar licht, verlichting hihi, nu vind ik mezelf toch best weer grappig, das mooi.
Ik verwonder me over de schoonheid van het becel melkflesje. Voor de 'Groei briljant' kreeg ik lege van Floortje en nu liep ik er langs in de supermarkt en vol is hij ook prachtig. Ik heb al wat ideeën voor de melkfles van becel.
26 april

26 april dubbel