vrijdag 5 april 2013

De schrik, de angst, de waas, de moed en de grens over

'Ik heb de moed om een fout te erkennen, en ben zo sterk als een roos.' Miten
Als je dingen neer zet kun je er commentaar op krijgen. Het raakte me enorm en bang om fouten te maken kromp ik ineen toen vanmorgen iemand over de blog tekst van 'De leukste juf van de wereld' begon. Dus zocht ik de tekst voor mezelf nog even op.


'Teun heeft de leukste juf van de wereld en daarvoorbij! Vanavond ouderavond en wat een toffe jonge nuchtere vlotte westfries stond daar voor de groep. Blij dat zij bestaat.Vandaag me suf zitten peinzen over wat te maken voor de Fair voor Loek. Heb wel wat gemaakt en heb nu wel een richtlijn, eindelijk. Ik zat er zo tegenop te zien, al dat gepruts en gefriemel. Frutsels maken terwijl ik juist aan het weggooien en opruimen en ruimte maken ben. Waarom dan andere opzadelen met nog meer eigendommen. Maar ja het is voor een goed doel smste een vriendin en dat klopt. En toch hoorde ik steeds een liedje van Anouk in mijn hoofd repeteren, welk weet ik nu niet, en unfair kwam steeds boven: het is unfair. Unfair dus dan maar, maar wel lekker zwemmen met de dolfijnen en Loek brengt wel veel mensen bij elkaar en lekker veel maren in mijn tekst vandaag. Gelukkig is mijn thema van het 365 dagen project dubbel en dwars. Dus dan mag het.'

Ik ben van mening dat als iemand goed is dat de ander dan evengoed ook goed kan zijn.
Er is namelijk geen limiet aan het aantal goede mensen. Als ik blij ben met de juf betekend dat dat ik mensen kan waarderen. Het stelde mij gerust.

De angst is een sub thema van mijn solo expositie bij Wegert & Sadocco in juni en gelukkig word ik er steeds mee geconfronteerd, ik oefen met grenzen over gaan. De tekst die ik op een van de kaarten van 'De helende reis' tegen kwam beschrijft de angst mooi. 'Kom naar de rand,' zei hij. 'Dat kan niet Meester, we zijn bang.' 'Kom naar de rand,' zei hij. Ze kwamen. Hij duwde. Ze vlogen.'
De tekst op de kaft van de laatste educare vind ik ook bemoedigend. Ben ik toch even goed bezig. Ik kreeg voor het eerst Herman. Kan ik lekker voor zorgen.
355 Mijn Herman

355 Tekst kaft educare nr.2/2013