woensdag 10 april 2013

Op je veren letten

De dag begon met een ontbijtje voor mijn zieke meisje. We zijn erg hip hier (enorme behoefte om dat, hip, te zijn merk ik) hoorde ik net op de radio. De griepepidemie heeft een record lengte en wij doen lekker mee. Daarna met Jos van Venrooij voorleesfilmpje nr 14 gemaakt. Tja nu denk ik dat we natuurlijk iets met Johan Kruiff ( hoe spel je dat ook al weer?) oh zo dus Johan Cruijff, sorry, ben blijkbaar toch niet zo'n enorme Kruiff fan, ehmm Cruijff fan. Voorleesfilmpje Gejokt dus.
Toen naar fysio die eigenlijk een kraker is. Niet zo eentje met een hanenkam, maar zo eentje die overal lange spieren heeft van al dat gesport, grrrrrrrom. En dan ook nog zeggen dat ik misschien mijn probleem eens los moet laten. Welke? Allemaal tegelijk? Nu? ge rom. Gelukkig was hij vandaag niet zo'n brute kraker, zijn hanenkam lag plat en duwde hij rustig mijn probleempjes van links naar rechts over de bovenkant van mijn rug en schouders, fijn.
Daarna nog wat aan het werk geweest met veren voor expo. Ik besefte tijdens het werk met de veren dat ik bij vele een opraap herinnering heb, echt: veren van lekker wandel veldje, waar ik nu niet meer met Daf kom, vanwege nieuwbouw op die plek, veren van weekend Texel, vakantie Drenthe, gekregen ganzenveren van Alie. En wat als iemand er dan eentje meeneemt, gewoon omdat die hem ook opraapt zoals ik deed? Bewaking, ging door me heen. Ik ga ze sterker maken door de verhalen erbij te betrekken. Een veer met een persoonlijk verhaal laat je toch zeker wel liggen?!?
360

360 dubbel

360 dubbel