woensdag 30 januari 2013

Wat is ze mooi

Kwetsbaar in kwetsbare groep. Slecht begin lijkt mij. Oh en dan nog maar niet te spreken over meneer Hoekstra, wat een saai verhaal deed hij zeg. Oh ik had echt zo'n medelijden met Teun, dat zij naar de middelbare school moet. Tjeee wist helemaal niet meer hoe dat was en hoe dat voelde, de middelbare school, tot ik net in de kantine van de middelbare school zat en moest luisteren naar een monotoon verhaal van een monotone man in monotoon pak. Wat heb ik toch veel uit het raam gekeken vroeger en wat maakte ik het de leraar dan maar moeilijk om van alles in twijfel te trekken, om het maar een beetje te behappen te houden voor mezelf. Kan dat niet anders? Vast wel, ging er door me heen, er staat vast een heel enthousiast persoon voor de groep ouders die informatie willen over de Vrije school. Gelukkig was het verhaal van Hoekstra eindig en na een half uur mocht ik de kantine verlaten om met meneer Broersen mee naar een lokaal op de 2e te gaan. Enthousiaste jonge leider, gefocust op achterstand, kwetsbaarheid, zwaktes. Broersen zei zelfs ergens aan het begin van zijn verhaal dat het een kwetsbare groep is. Huh?!?!?!? Hoe redden we deze kinderen van de ondergang? was zo'n beetje het gevoel dat ik kreeg. Allerlei opvang mogelijkheden zijn er op de school gecreëerd om de leerlingen te redden. Mijn dochter is goud! Zij is mijn mooiste meisje op de wereld. Zij is degene die de meest prachtige dingen zegt. Dit gaat niet veranderen door de schoolkeuze. Al de kinderen zijn prachtig en tot de mooiste dingen in staat. Dat is mijn uitgangspunt.
Ik heb vandaag ook een stempel gemaakt: De ku(n)st en voorleesfilmpje 'Piet' van Poëzinema gemonteerd en online gezet.
290