dinsdag 8 januari 2013

Niet zijn zuurstof delen

Waarom kan ik niet liefdevol zijn, ook naar Peter Dillo? Waarom kan ik soms zo'n hekel hebben aan bepaald gedrag? Ik zou zo graag gemakkelijk zijn in mijn gevoel. Maar nee, kokend, borrelend en grommend en met pijn in mijn linkerschouder en pijn onder mijn linkerborst zit ik in de zaal van Slot Schagen. Vanavond bij lezing van 'Leiderschap in bewustwording' ging ik Peter al uit de weg. Ik zat achter in de zaal en de aankondiging van de lezing begon en precies achter mij op tafel nam hij plaats. Ik besefte dat ik een keuze had, dus ik ging helemaal aan de andere kant van de zaal zitten. Het koste even maar ik kon ontspannen. Nog geen 2 minuten was de lezing begonnen of Dillo zat 3 stoelen van mij vandaan. Waarom?!?!?! En ja hoor waar ik al minstens twee lezingen last van had ging nu ook weer gebeuren, meneer heeft zijn laptop mee en tiept alles wat hij interessant vindt op en zijn toetsen zijn voorzien van typemachine geluid. Grrrrrrrrrommmmmmmmmm. Al twee maal heb ik gezegd dat hij het geluid uit kan zetten tijdens het tiepen, maar hij keek me toen aan alsof ik te min was om tegen hem te spreken. Gelijkertijd schudde hij toen langzaam met zijn hoofd, alsof hij wilde zeggen, kindje hou je mond maar, ik ben werkelijk geweldig en doe dit omdat ik een heel belangrijk persoon ben.
De lezing ging op dat moment over het hier en nu en weer was het besef dat ik een keuze heb/had. Dus nu was het moment, het moment om op te staan en te kiezen voor mijn eigen ontspanning. Ik vertrok. Helaas voor de ademhaling die na de pauze zou plaatst vinden, want daar was ik wel benieuwd naar. Maar ik geloof dat eigenlijk iedereen alles al weet. Althans dat hou ik mezelf nu voor om maar niet het gevoel te hebben dat ik iets heb gemist.
Vandaag een zeeepaard geborduurd om kussen mee/van te maken voor verkoop bij De Ku(n)st en prachtige klossen wol gekocht bij de kringloop.
269