maandag 17 juni 2013

Judith, Esther en het oude insectenboek

Vandaag deed ik erg veel mailtjes de deur uit om mensen te lokken naar mijn expositie in Winkel. Best veel werk, lokker zijn. En ik maakte de opdracht voor Esther Hoogendijk af. Ben ik heel blij mee, toch. Ik durfde eigenlijk niet aan de tekening te komen, hij was al zo prachtig. Dus dan maar, soort van, rigoureus, dat had ik geleerd van het boek Stimmy of het oerwoud in de stad. Las daar een mooi artikel over, of verzon het zelf, of iemand anders verzon het. In ieder geval maakte de een van het duo een prachtige tekening en de ander ging er dan met behang overheen, bijvoorbeeld over een zorgvuldig getekend hondje, hup zo weg onder een stuk papier. Zo deed ik het ook vandaag. Eerst enorm zitten afhouden, eromheen dingesen, en toen ineens was het er. Ik zal morgen de foto's van de afbeelding tonen. Hij is nu onderweg naar Esther en wie weet heeft ze wel tijd om dit bericht te lezen, dan is de verrassing er van af, denk ik.
Dus foto's van hoe hij niet is geworden en nog wat van mijn vlinders uit Winkel.
17 juni 2013

'Noctambulo en de zon'

'Traveling North' detail

''Traveling North'