donderdag 27 juni 2013

Een vachtje van papier

Tussen de middag ging ik gezellig samen met Teun mijn verjaardagslunch eten in de Bakkerij. Bij het zitten gaan viel mijn oog op de tafel naast me op het blad Roots, nooit eerder van gehoord. De kaft beloofde een vlinder special. Ik open het en lees over de monarch vlinder. Niet eerder was het woord monarchie bij me op gekomen bij het werken met en over de monarch vlinder. Er stond gewoon dat de monarchvlinder ook wel koningsvlinder wordt genoemd. Nou ja. Ik ben meteen dat blad gaan kopen, lekker mezelf cadeau gedaan. Het is immers 'mijn' vlinder. Want ik blijf een koningskind, ook al ben ik nu 43.
En zo blij als een kind ben ik met het schapenvachtje wat ik vandaag van mijn liefje kreeg. Ze kon geen mooie echte voor me kopen, gelukkig voor mij, dus als symbool maakte ze er eentje van papier. Prachtig! En een vet mooie bos bloemen van mijn andere grote lief.
uit Roots, juni 2013

dubbel 27 juni