dinsdag 11 juni 2013

In een klap weer aan de draadjes

Mijn woord associatie gaat niet altijd naar muziek, soms lees of hoor ik een woord en dan zie ik er beelden bij. Zo ook door het woord office gecombineerd met kant: kant oor. En zo maakte ik vandaag een klein werk, zomaar uit een woord, een flard, dat vind ik zo fijn, zo een fijne manier van werken, als er zomaar iets op komt en ik weet meteen dat het goed is.
Ik blijf gek op draadjes. Toen ik twee weken terug mijn grote zwarte vlinder aan het installeren was dacht ik dat ik nooit meer iets met veel draadjes zou maken, van een concentratie en organisatie en sterke schouders heb ik daar voor nodig, maar ik had het mis, je vergeet soms pijn en ergernis, das maar goed ook. Concentratie op wat mooi en goed is.
En wel 1 klaproos in mijn tuin. Ik denk dat ik inmiddels 15 miljoen zaadjes heb gestrooid, maar of vogels of als die ze niet oppikken dan zijn het wel de slakken die ze hier heerlijk vinden, nooit heb ik een bloemenzee van klaproos en ik hou daar zo van. Vorige week kreeg ik van Harm veel jonge klaprozen, na twee dagen was er al niets meer van over. Dus ben heel gelukkig met mijn ene klaproos, hij staat dan ook in een pot vlak bij onze achterdeur, daar durft geen dier een hapje te nemen, ze gunnen mij er eentje.
11 juni