vrijdag 28 februari 2020

Op de kruising

Zo leuk! Weer een opdracht via het trekken van een kunstwerk van mij uit de automaat van Pakje Kunst. Ik ben blij met mijn deelname aan Pakje Kunst.
Ik maakte een lievelingshond.
Hoe werkt dat dan in mijn hoofd. Hoe ontstaat dit werk? De vraag was of ik een miniatuur kon maken. Ik direct enthousiast en vraag naar voorkeuren. Mag het een lievelingsdier zijn? Of iets met kruizen (ben ik ook dol op) Of een collage geïnspireerd op het werk van Jeroen Bosch?
Het lievelingsdier is een vuilnisbakkenras en kruizen spreken eigenlijk ook wel aan.
Ik weet al dat er een paar uitgescheurde pagina's met hele kleine afbeeldingen van honden op mijn werktafel liggen, nog van de Schijnen in 2020 actie. Ik pak de resten van de kruizen die ik maakte voor Pakje Kunst tijdens het Textiel Plus festival in de Brabanthallen in Den Bosch. En dan ineens weet ik het. Een vuilnisbakje, is een kruising. Dus ik maak ze beide. Ik hou van combineren en van dubbel.
Ik begin met het maken van de achtergrond, een kruis (of een kus). Zoek een aantal hondenplaatjes bij elkaar en knip ze, leg ze, verleg ze en dan is er een nieuw ras. Mijn eigen vuilnisbakkenras van papier. Een kruising, uhmm.. Een collage van een Basset Hound, Duitse Herder en een Welsh springer spaniël. Dit opgespannen op een houten frame van 5x5cm.