maandag 17 februari 2020

Dobber in de boom

Tussen de buien door even uitwaaien. Ik kijk veel omhoog. De bomen beginnen in knoppen te gaan. Zie het leukste zwerfafval hoog in de boom van de kleuterschool, één speelgoed blikje (modern van plastic) loopklossen heten ze, lees ik net bij het opzoeken van hoe ik het speelgoed moet benoemen.
Ik geniet van de bloesems, vraag me af of Springsnow festival, het jaarlijks vieren van de rondvliegende iepenzaadjes, dit jaar extreem vroeg zal vallen. De iepen lopen ook al uit, de paarse knoppen met zaden op de takken zijn al goed te zien en zie tot mijn verbazing een dobber met draad hoog in de boom, zie tweede dubbele foto. Das wel toevallig, aangezien mijn collages van de laatste tijd veel vissen bevatten. Vandaag ook.
Want vandaag pakte ik het boek met geknipte collages en maakte ze af. Een tijd terug werkte ik bij Maartje Jaquet in haar atelier en was ze eigenlijk vergeten. Helemaal nieuw is de wolfmeeuw.