zondag 23 februari 2020

Woord geluk op een naamkaartje

Ik word zo gelukkig van de namen van sommige dieren. Neem deze dan weer: Waterroofkever. Doe mij er maar een paar. Ik ben absoluut, bijna absoluut, kan dat ook? Nou ik ben dus tegen wapen bezit. Maar deze Gegroefde waterroofkever geef ik graag een stuk of zes waterpistolen in de poten. Ik zie het al voor me. Er is immers genoeg werk voor deze kever. Neem maar mee. Roof het uit de lucht van mijn part. De regen houdt maar aan. Ik ben een waterteken, en je zou kunnen denken, dat ik wel van water hou, doe ik ook. Fietsen door de regen, daar hou ik ook van. Toch vraagt deze regenval van de afgelopen tijd hulp van een zwermpje Waterroofkevers. Waterroofkevers met super soakers wel te verstaan.
Vandaag tekende ik dus de kever en een vlinder. Bij de vlinder had ik de vorige bladzijde er al eens uitgescheurd, dus die naam zullen we nooit weten.
Verder zag ik ook nog een boom, misschien wel twee, die heel scheef is gaan staan.