maandag 21 oktober 2019

Pakje plusjes

Knip eens in een kabouter. Voor Textiel Plus festival had ik honderden oude borduurwerken gewassen. Ze hangen buiten aan de lijn, in de hoop dat de natuur, regen en zon, er iets moois aan toevoegt, een cadeau, in de vorm van verwering.
Het leek me heel leuk om deel te nemen aan Pakje Kunst tijdens het Textiel Plus festival 14 t/m 16 november in de Brabant hallen, Den Bosch omdat ik daar exposeer, en dat mag ik nu ook.
Ik hou van kruisen, kruisen met een s ook, en vind het dan dus leuk om +-jes te gebruiken. Dit vanwege de 'plus' van Textiel Plus. Dus ging ik een aantal oude borduurwerken te lijf met schaar en knipte tientallen kruisen. Ik ga ze verwerken in miniatuur textielkunstwerk. Zo klein dat het in een pakje van 6cm x 9cm voor in een oude en verbouwde sigaretten automaat van Pakje Kunst past.