zaterdag 19 oktober 2019

Knippen, scheuren, composeren

Prachtige wolken komen langs en mooi helder licht. Ik laat het voor wat het is. Ik bedoel, ik ga even niet met mijn camera op pad. Heerlijk zo met wat minder wind. Dus wel even op de fiets gestapt voor een rondje frisheid.
Ik kom namelijk even minder buiten omdat ik nieuw werk uit de serie 'Stofwisseling' geïnspireerd op het Antonius drieluik van Jeroen Bosch aan het maken ben. Voor mijn solo-expositie tijdens Textiel Plus festival in Den Bosch. Den Bosch/Jeroen Bosch, vandaar dat ik de serie mag tonen, en omdat ze enthousiast zijn over deze serie, wat ook een fijn compliment is. De ruimte die ik krijg is best royaal, iets van tien vierkante meter, en dat is best veel als je niet heel groot werk maakt, denk ik. Je kunt het natuurlijk heel minimaal vullen, maar das dan weer zo afstandelijk tijdens een festival. Ik ga het zien hoe ik het ga inrichten, ik maak in ieder geval nieuw werk met textiel en papier, dan kan ik het vol hangen of het sober houden. Ik ga mijn best doen. Presentatie is immers alles.