woensdag 2 oktober 2019

Amuse, een bonbon, een sierraad uit de automaat

Edelsmid, banketbakker, de foto's in dit formaat zijn net amuses. Ik had toch misschien wel chefkok, edelsmid of banketbakker willen worden. Al op de AHK en zeker op de Rietveld was ik al dol op miniatuur foto's. De contactafdrukken die ik Wim Mulder, van Kingma, nu Fotolab, kreeg om uit te zoeken welke ik ging laten uitvergroten waren altijd al favoriet en ik deed in 1999 voor het eerst mee aan een expositie met foto's op dat formaat.
De foto's die ik van mijn, dit, blog selecteerde heb ik, door Marcel strak op maat gezaagd, op MDF geplakt. Binnenkort kun je ze uit de oude sigarettenautomaat met nieuwe functie van Pakje Kunst Haarlem trekken. Het zijn net amuses, bonbons, een sierraad. Ik hou er van! Het maakt mij gelukkig. Kleine handzame schoonheden. Wat een cadeautjes!