dinsdag 8 oktober 2019

Ik ondernam

Vandaag had ik een zeer onaangenaam gesprek bij Cultuur + Ondernemen. Veilig vanuit mijn thuisatelier voelde ik al een poosje dat ik er klaar voor was en zin had om naar buiten te treden, nieuwe zakenmensen ontmoeten om grotere klantenkring te bereiken. Misschien zelfs ander creatief freelance werk naast mijn beeldend werk in mijn thuis atelier.
2018 was een creatief klote jaar, met veel zoektochten, meerdere verhuizingen atelier, persoonlijke aanvallen, verschillen, uit elkaar vallen van ons duo Imperio Imperfecto en vandalisme en inbraken atelier en nu we in maand tien zitten en ik me veilig en op mijn gemak voel dacht ik aan meer inkomen te genereren met mijn kunstenaars hoofd, gedachtes en visies. Ik had namelijk begrepen dat ze bij Cultuur + Ondernemen daar een kwaliteit in zagen en daar op zaten te wachten. Mijn afwijkende kunstenaarshoofd.
Niets bleek minder waar. Na de eerste vraag werd mijn antwoord onderbroken en vroeg de persoon of ik even serieus antwoord wilde geven...... Het antwoord wat ik aan het geven was kwam direct, uniek en puur uit mijn kunstenaarshoofd en hart.
Was ik maar direct uit het duffe kelderkantoor-gesprek gelopen. Ik bleef zitten en ging in de slachtofferrol. De man kon mij zelfs nog verder onderuit halen. Dat deed hij ook. Hij gaf zijn mening over mijn meegebrachte werk en die was zuur:' Jou werk is niet galerie waardig'.
Voor nu zit ik weer even in de put. Val zo terug op het gevoel na aanvallen van vorig jaar. Zelfs geen zin om mijn atelier in te gaan en heb al even bij Joprapido gekeken naar vacatures waar ik wel geschikt voor ben. Voorlopig onderneem ik niet.