dinsdag 22 oktober 2019

Nooit gek genoeg

Voor Textiel Plus festival nieuw werk aan het maken. Ik ga werk exposeren uit de serie 'Stofwisseling'. Die is alleen nogal populair. Die vliegen als warme broodjes de toonbank over. Haha! Dat komt vast door dat gehandwerk met oude borduurwerken van de kringloopwinkel. Daar staan allerlei 'handige' spreuken op zoals, ik kijk even opzij naar de waslijn buiten, 'Eigen haard is goud waard' en 'Wat je met liefde doet gaat altijd goed' dan ga ik ook ouderwetse zinnen gebruiken.
Maar goed, aan het werk dus in de serie 'Stofwisseling'. Een serie geïnspireerd op het 'Antonius drieluik' van Jeroen Bosch en dan met name het maffe, gekke en grappige in dat schilderij. Spelen. Ja spelen en gek doen. Want wat was dat andere ouderwetse zinnetje ook al weer: 'Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg'. Nee. Gelukkig heb ik een grappig hoofd, van binnen. De wereld is al zo serieus, en ik vaak ook. Doe gek genoeg! Doe gek en maak gekkigheid en geniet van dat grappige hoofd.